Koda Kumi - TRICK - nasze osobiste oceny!

TRICK już jakiś czas hula sobie w naszych odtwarzaczach, dlatego też po dogłębnym przesłuchaniu albumu i zawartych na nim 15 piosenek czas na ocenę najnowszego dzieła Kody Kumi. Ja (Emi-ko) i Aga Inez postanowiłyśmy do każdej piosenki napisać własne 2... hmm, czasami więcej zdań: Co nam się podoba, bądź i nie. A także ocenić każdy kawałek punktami od 1 do 10.
Zbieżności w naszych ocenach są zupełnie przypadkowe, aż same zdziwiłyśmy się kilkoma podobnymi wypowiedziami... Ale dla wyjaśnienia, żeby nie było pytań po co powstał ten post? Otóż po to, że jesteśmy bardzo ciekawe Waszych ocen! Mamy nadzieje, że podzielicie się nimi z Nami w komentarzach bądź na czacie :)

EMI-ko

1. INTRODUCTION FOR TRICK - 7/10 to intro, które znajduje się gdzieś powyżej tego z albumu Kingdom, a poniżej Black Cherry (które było najlepsze). Ocena wypośrodkowana.
2. TABOO - 7,5/10 wokal Kody bardzo seksowny, jednak styl dance kawałka nie należy do moich ulubionych...
3. show girl - 10/10 Break it down now, ah. Check it out, ow! i wciąż nucę sobie melodie pod nosem, piosenka bardzo przypadła mi do gustu. Wesoła, energiczna i cyrkowa, użyte wstawki są atutami.
4. Your Love - 5,5/10 ot taka sobie kawaii pioseneczka.
5. stay with me - 6/10 jedna z trzech ballad zawartych na płycie, niestety najgorsza.
6. This is not a love song - 10/10 zdecydowanie moja faworytka! Szalona, energiczna piosenka i świetny instrumental + wokal Kuu (i jej demoniczny śmiech).
7. Driving - 9.5/10 mam wrażenie jakby ten song wyszedł z produkcji samego Timbalanda, Niesamowicie modna nuta, jedyny minus to monotonny refren.
8. Bling Bling Bling feat AK-69 10/10 kocham! hip-hopowe kawałki,w 100% imprezowa nuta.
9. That Ain't Cool feat Fergie - 10/10 uwaga! jestem psychofanką tego duetu, a piosenkę znam na pamięć!
10. Hurry Up!- 6,5/10 mam wrażenie, że nic w tej piosence do siebie nie pasuje - słabo.
11. Moon Crying 8,5/10 nie jestem wielbicielką ballad, ale ta zaraz po Taisetsu na kimi e i Pearl moon, to jedna z najlepszych ballad Kumi.
12. JUST THE WAY YOU ARE 10/10 kolejna uzależniająca faworytka, przyjemna, nie za wolna, idealna!
13. Joyful 1/10 - jak dla mnie tej piosenki mogłoby wogóle nie być na tej płycie - jedno WIND wystarczy.
14. Ai No Kotoba 8/10 - bardzo ładna balladka, Koda pięknie wyciąga na refrenach i to mnie urzekło.
15. Venus -Bonus Truck- 3/10 nie jest źle, ale mogłoby być lepiej, trochę zajeżdża disco-polo, a do tego Engrish Kody ;D powala.

Aga Inez

1. Introduction for TRICK 10/10 Wspaniałe intro! Niesamowicie wprowadza w klimat krążka. Tłum ludzi, zapowiedź... Uwielbiam te krótkie wprowadzenia do albumu. Chętnie usłyszałabym całą wersję.
2. TABOO 9/10 Już trochę mi się znudziła, ale to na pewno jedna z lepszych piosenek w jej dorobku. Taneczne bity i elektryczna muzyka. Trudno usiedzieć w miejscu!
3. Show Girl 8,5/10 Dla mnie to taka mieszanka twórczości Kuu... Szybka i o to chodzi! Super!
4. Your Love 5/10 Nie przekonuje mnie, jakiejś to nie w stylu Kumiko i takie zwyczajne. Powolna balladka jakich dużo. Nie powala...
5. Stay With Me 8,5/10 Zimowa balladka do której aż chce się powracać. Bardzo ładna.
6. This not a love song 10/10 Chyba pokochałam ten utwór. Kuu bawi się muzyka R&B i wychodzi jej to naprawdę dobrze!
7. Driving 7/10 Ostatnio takie podkłady są na topie. Takie trochę w stylu Timbalanda. Refren jest świetny!
8. Bling Bling Bling 10/10 Uwielbiam hip-hopową muzę dlatego ta piosenka jak najbardziej jest w moim guście. Kumi daje radę!
9. That Ain't Cool 8/10 Na feateringu z moją ukochaną Fergie, przez to ocena idzie o oczko wyżej. Moim zdaniem Fergie wypadła lepiej od Kuu. Kumiko nie słychać tak często.
10. Hurry Up! 8/10 W tle słychać rockowy podkład i mocny wokal. Całkiem niezłe!
11. Moon Crying 10/10 Od tej piosenki zaczęła się moja przygoda z Kuu i sentymentalnie daje maximum punktów!
12. Just The Way You Are 7/10 Fajna, podoba mi się!
13. Joyful 4/10 Tutaj już chyba za dużo tych słodkości. Bardzo przeciętna.
14. Ai No Kotoba 4/10 Ballada, ale nie podoba mi się. Przynudzająca troszkę.
15. Venus 1/10 Straszne!! Nie wiem co to w ogóle ma być.

7 komentarzy:

Fanku87 pisze...

Haha co fan to opinia :D ja ogólnie jestem zadowolony z albumu bo całościowo prezentuje się bardzo dobrze! :) ciężko jest mi go teraz ocenić bo zwykle tak naprawdę dopiero po paru miesiącach wychodzi to jak mi się podoba dany krążek (czy dalej go słucham, czy mi się nie znudził itp) przyszykujcie się na spory tekst xDDD enjoy:

Introduction for TRICK – wg mnie najlepsze intro Kumi i liczę, że tak jak w przypadku Get it on i Black Cherry nagra w niedalekiej przyszłości pełną wersje ;) 10/10

TABOO – jeden z najlepszych utworów Kody w ogóle! Pomimo tego że premierę na singlu miał w październiku wciąż mi się nie nudzi! 10/10

show girl – piosenka okazała się miłą niespodzianką... preview nie bardzo przypadł mi do gustu a ostatecznie dostaliśmy całkiem przyjemny utwór z genialnym klipem (który właśnie ma niemały wpływ na ocenę) najbardziej podoba mi się wstęp i przerywnik między ostatnim i przed ostatnim refrenem 8/10

Your love – jest to typ utworów które Koda przez ostatnie 3 lata wydaje masowo (wystarczy wspomnieć Tsuki to Taiyou, Dear Family czy Always) bardzo mi się podobają te piosenki w jej wykonaniu i co do tej miałem wielkie nadzieje (w końcu kompozytorem jest twórca TABOO – HIRO) utwór okazał się bardzo przyjemnym tworem jednak czegoś mi w nim brakuje, wydaje się troszkę niedopracowany... 8/10

stay with me – imo najlepsza ballada na albumie ale i tak przeciętna w porównaniu ze starszymi balladkami Kuu... 7/10

This is not a love song – na pełną wersje tego utworu czekałem z niecierpliwością... no i się prawie nie zawiodłem! Świetny klimat i boski wokal; jedynie przeszkadza mi złowieszczy śmiech Kuu który wg mnie tutaj nie pasuje... 9,5/10

Driving – utwór ma świetnego intrumentala, uwielbiam wstęp oraz taneczny break pomiędzy ostatnim i przedostatnim refrenem! myślę, że refreny jak i zwrotki są idealnie dopasowane 10/10

Bling Bling Bling feat. AK-69 – hmmm mam mieszane uczucia co do tego utworu... niby taneczny i w stylu Kuu ale jednak... bardzo mi się podobają zwrotki (chociaż nie przepadam za tekstem "money money money") refren jest jak dla mnie dziwny, czegoś tu brakuje; myślę że mocniejsze bity lepiej by z nim współgrały (miałem właśnie nadzieje, że wersja w HQ będzie znacznie lepsza od radio rip'a) wciąż dla mnie najlepszym utworem Kody wykonanym z artystą rapu jest Candy 7/10

That ain't cool feat. Fergie – echh miałem ogromną nadzieję, że Koda nie umieści tego utworu na swoim albumie... po pierwsze: nie przepadam za Fergie, po drugie: utwór jest niedopracowany, strasznie monotonny, przydałby mu się jakiś taneczny przerywnik oddzielający dwa ostatnie refreny plus jakieś urozmaicenie w tle (w utworach r'n'b Kody często to uświadczamy) no i po trzecie: skoro to jest puszczane głównie w Japonii to Koda mogła śpiewać po japońsku jak nawet parę słów wymawia... jej engrish tutaj jest okropny i dziwie się że taka gwiazda jak Fergie nie dopilnowała by utwór z jej udziałem był bardziej dopracowany (ech wiadomo na swoim albumie tego nie umieści) plusem obecności tego utworu jest, że nie psuje klimat albumu i dzięki niemu Koda nie nagrała jakiegoś koi no mahou czy wonderland... bo naprawdę już wole to z Fergie xD 4,5/10

Hurry up! – kolejny "rockowy" utwór Kody w jej dorobku ;) podoba mi się! ma świetny przerywnik w stylu r'n'b i wpadający w ucho refren :D przyczepić można się do zbyt zmiksowanego wokalu, podczas zwrotek brzmi dziwnie plus jest wg mnie za bardzo przytłumiony 8,5/10

Moon Crying – po świetnym Kingdomie ta ballada była dla mnie strasznym zawodem… ogólnie w końcu się do niej przyzwyczaiłem tylko wciąż ciężko jest mi przebrnąć przez końcówkę – Koda za bardzo zawodzi oraz mam wrażenie że gubi rytm… i muszę przyznać, że utwór o wiele lepiej się słucha w wykonaniu na żywo ;) 5/10

JUST THE WAY TOU ARE – jeśli od teraz Koda będzie nagrywać takie "słodkie" utwory to ja jestem za! Piosenka naprawdę wpadająca w ucho a do tego Ku śpiewa ją normalnie a nie głosem 3 letniego dziecka :D 8/10

Joyful – ogólnie nie przepadam za tego typu utworami Kuu... to, że jestem je w stanie słuchać to tylko i wyłącznie zasługa jej głosu (no chyba, że korzysta z tego słodziutkiego) ten wydaje się "dojrzalszy" od wcześniej wspomnianych koi no mahou i wonderland między innymi przez gitarę no i właśnie przez to że jest śpiewany normalnym głosem... heh muszę przyznać że parę razy złapałem się na jego nuceniu xD nie jest AŻ tak źle! ;D 4/10

Ai no Kotoba – miałem nadzieję, że ta ballada będzie tą najlepszą na albumie... jednak nie ;) nie jest tragicznie, na pewno lepiej niż z Moon Crying a do tego zyskuje w moich oczach za to że jest krótka a do tego końcówka mi się podoba (chyba najlepsza część utworu) 5,5/10

Venus – a tu niespodzianka! :D lubię utwory z lat 80' czy 70' więc wcale nie narzekam, że pokład muzycznym zostawili ten sam ;D a co najważniejsze angielski Kody tutaj jest na poziomie! Może to też zasługa "przytłumienia" przez instrumental... nie mniej jednak podoba mi się! :D 8/10

Utwory powyżej 8 i włącznie kwalifikują się do moich ulubionych a jak widać jest ich sporo jak na jeden album :D

Noriko pisze...

Ja się rozpisywać nie będę i podam tylko ocenę :)

1. INTRODUCTION FOR TRICK 5/10
2. TABOO 10/10
3. show girl 7/10
4. Your Love 5/10
5. stay with me 6/10
6. This is not a love song 3/10
7. Driving 2/10
8. Bling Bling Bling feat AK-69 0/10
9. That Ain't Cool feat Fergie 6/10
10. Hurry Up! 4/10
11. Moon Crying 8/10
12. JUST THE WAY YOU ARE 2/10
13. Joyful 3/10
14. Ai No Kotoba 9/10
15. Venus 3/10

Całość 3/10
Black cherry wróć!

Shadowcat pisze...

kochani moi.
co do intra macie racje super! tez czekam na pełną wersję.

Nie ma co ukrywac Taboo jest jedna z najlepszych piosenek roku 2008 w ogole! swietny teledyk, cudna piosenka to jest to!

co do show girl...tak naprawde to tylko teledyk ratuja ta piosenke, cala ta otoczka showgirl bardzo mi przypada do gustu, ale przypomnijmy sobie jak reagowalismy na prewiev showgirl...ja szczerze mowiac nie bylem zachwycony, piosenka podoba sie tylko kiedy przed oczami ma sie teledysk.

your love,stay with me,moon crying, ai no kotoba.
powiedzmy sobie szczerze...koda nie umie robic ballad. kazda z nich brzmi tak samo, piosenki sa wtorne. tak jakby przykladala jeden szablon
wg ktorego pisala i robila kazda ballade...KAZDA BALLADE. ai no kotoba, ai no uta, yume no uta...juz nawet tytuly bardzo podobnie brzmia...

This is not a love song swietna piosenka! ale INEZ...przeciez to kopia under ;) nie slyszycie tego? ;) ale faktycznie HIP HOP i RNB Kodzie wychodzi cudnie!

driving od samego poczatku mnie jakos nie przekonalo...banalne to to

bling x3 CHYBA NAJLEPSZA PIOSENKA NA PLYCIE!

that aint cool, swierze, dobrze wykonane, porzadnie zaspiewane, naprawde solidny kawalek, slychac swiatowy poziom

hurry up. czasem koda kusi sie na mieszanki rnb i rocka...z tym ze jakos lepiej jej ninguo hime wyszlo, prawda? ;)

just the way you are. przypomina mi kawalki moniki brodki bardzo mile, mam nadzieje ze teledysk bedzie dobry

joyfull NO OCZYWISCIE MUSIALA WRZUCIC NA PLYTE JAKIES PRZESLODZONE DZWIEKI! no ilez mozna...zazwyczaj pod koniec plyty rzuca taki ochlap dla swoich 5 letnich fanek...to brzmi jak opening jakiegos glupkowatego anime anime...

venus..wiecie co przekonuje sie do tej piosenki ;) wreszcie orzywila dobry staly kawalek disco ;)
pamietam jak coverowala to victoria beckham w spice girl...to to dopiero bylo straszne INEZ ;D

Emi i Aga pisze...

EMI

This is not a love song, kopią UNDER - nigdy ;D Co prawda rytm podobny, bo aż specjalnie zaczęłam je porównywać, ale reszta zupełnie inna.

hurry up można porównać z Ningyo Hime, przy czym HU całkowicie skopało mi TRICKa - straszny kawałek, a Ningyo Hime ma w sobie niesamowity power i od razu przypomina mi się seksowna Kuu z klipu :)

just the way you are przez skrzypki też przypomina mi piosenkę brodki - dziewczyna mojego chłopaka (zapomniałam napisać w ocenie :)

Fanku87 pisze...

co do ballad Ku to kwestia gustu... mnie tam np jej głos strasznie pasuje do spokojniejszych utworów, niemalże tak samo jak do upbeatowych kawałków... a i moim zdaniem w swoim dorobku ma świetne ballady (moje ulubione: 1000 no kotoba, Pearl Moon, Rain, hands, Kiseki, Believe oraz you - każda inna i na swój sposób wyjątkowa IMO) spadek formy zauważam od tego nieszczęsnego Ai no Uta... wcześniej gdy zapowiadali balladę byłem spokojny, bo na 100% wiedziałem, że będzie coś przyjemnego, emocjonującego; obecnie już tak różowo w tej kwestii nie jest xD na zapowiedź ballady drżę z przerażenia ;))) właśnie wg mnie głównym mankamentem TRICK'a są słabe ballady...
co do This is not a love song to w życiu nie powiedziałbym, że jest kopią Under oO to, że oba songi mają lekko mroczny klimat nie znaczy że są podobne ;)
hehe tak jak mówiłem co fan to opinia xD moim zdaniem Hurry up! jest lepsze od Ningyou Hime... w przypadku tego drugiego kawałka potrzebowałem klipu oraz reklamy by się w końcu przekonać ;) co do Hurry up! wystarczył mi preview ;D ale szczerze wole jak Koda produkuje to co jej wychodzi najlepiej czyli upbeatowe kawałki r'n'b ;)
acha i jeszcze faraway... w końcu preview ballady który mi się nawet podoba ;) ale wole nie robić sobie nadziei...

Shadowcat pisze...

fakt...ostatnia naprawde udana ballada Kuu było 1000 no kotoba ;D hands mozna bylo jeszcze sluchac (nawet singla sobie kupilem) gdyby nie ten kiczowaty landrynkowy teledysk...hurry up jest bardzo mile to fakt (tez lubie te "ostrzejsze" kawalki) ale tak jak chyba INEZ pisala...jakos mam wrazenie ze tam nic do siebie nie pasuje...kuu eksperymentuje to dobrze ze szuka nowej przestrzeni dla siebie. artysta musi sie zmieniac, dojzewac. Nawet ten popowy ktory zyje nie dla sztuki tylko dla fanow. Pamietacie co sie stalo z bonnie pink? kobieta zawsze miala plyty w jednym stylu (akustyczny poprock) i po latach 90 ludzie o niej zapomnieli...jej ostatni mini album kupilo jakies 9k ludzi..co w japonii to naprawde slaby wynik.

Szczerze mowiac to czekam teraz na nowego singla mojej Amuro ukochanej...ciekawi mnie co tym razem wymysli ;)

oby do marca!

Xenobia4 pisze...

01. Introduction for TRICK - 10/10
02. TABOO - 10/10
03. Show Girl - 9/10
04. Your Love - 6/10
05. stay with me - 10/10
06. This is not a love song - 10/10
07. Driving - 10/10
I'm a sucker for techno. :3
08. Bling Bling Bling feat. AK-69 - 9.5/10
09. That Ain't Cool feat. Fergie - 3/10
Don't like Fergie...at all.
10. Hurry Up! - 7/10
11. Moon Crying - 9/10
12. JUST THE WAY YOU ARE - 9.5/10
13. Joyful - 8/10
14. Ai no Kotoba - 9/10
15. Venus - 10/10
Perfect English! :D